<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-WXB94D" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"></iframe>

Gør overgangen til de nye krav til digitale kasseapparater nem med iPOS!

Hej alle sammen,

Vi vil gerne informere jer om nogle vigtige ændringer, der kommer til at påvirke detail- og servicevirksomheder i Danmark. Fra den 1. januar 2024 skal alle caféer, restauranter, kiosker og købmænd mv. anvende særlige salgsregistreringssystemer.

Disse systemer skal automatisk lagre oplysninger om salg, således at disse oplysninger kan udleveres digitalt til skattemyndighederne i forbindelse med et kontrolbesøg eller sendes digitalt til disse umiddelbart efter et sådant besøg.

Overgangen til de nye regler sker i to tempi. Fra 1. juli 2021 kan Skattestyrelsen pålægge bestemte virksomheder at anvende et digitalt salgsregistreringssystem. Dette kan komme på tale, hvis myndighederne ved et kontrolbesøg konstaterer utilstrækkelig registrering af salg.

Fra og med 2024 vil det være et krav, at virksomheder indenfor nedenstående brancher vil skulle anvende et digitalt salgsregistreringssystem, hvis de har en årlig omsætning på mere end 50.000 kr. og mindre end 10 mio. kr:

  • Døgnkiosker og købmænd. (Branchekode 471110)
  • Pizzeriaer og grillbarer mv. (Branchekode 561020)
  • Caféer og værtshuse mv. (Branchekode 563000)
  • Restauranter. (Branchekode 561010)

De nye regler forventes at komme til at omfatte mere end 12.000 virksomheder.

Men ingen grund til bekymring! Her hos iPOS er vi klar til at hjælpe dig med denne overgang. Vores POS-system vil opfylde alle de nye krav, der træder i kraft fra 1. januar 2024. Vi har et team af eksperter klar til at hjælpe dig med implementeringen af et nyt kassesystem og sikre, at din virksomhed er klar til de nye krav.

Hvis du allerede er kunde hos iPOS, skal du intet foretage dig. Vi sørger for, at dit system er opdateret og klar til de nye krav.

Det er vigtigt at være forberedt på disse ændringer for at sikre en gnidningsfri overgang. Hvis du har spørgsmål eller bekymringer omkring dette, er du altid velkommen til at kontakte os. Vi er her for at hjælpe!

Er du klar til fremtiden?

Hvis du ikke allerede bruger et digitalt kassesystem eller overvejer at skifte dit nuværende system ud, så lad os hjælpe dig! Vores POS-systemer er designet til at gøre din hverdag nemmere og sikre, at du overholder alle regler og krav.

Vi ved, at det kan være en stor beslutning at skifte system, men vi er her for at gøre processen så nem som mulig. Kontakt os i dag for en uforpligtende snak om, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med at blive klar til fremtiden.